Manege

Hazelaarweg 25
Rotterdam-Schiebroek
Tel (010) 418 15 60

Leerlingen met visuele beperking ervaren omgang met paard tijdens NLdoet

Allianz & Hippische Alliantie Rotterdam bezorgen leerlingen Visio School onvergetelijke dag

Rotterdam, 11 maart 2017 - In het teken van NLdoet, organiseerden Allianz en de Hippische Alliantie Rotterdam gisteren bij Rijvereniging De Hazelaar in Schiebroek voor het vierde achtereenvolgende jaar een programma met  activiteiten voor de leerlingen van de Visio School uit Rotterdam. De leerlingen van deze school, met een visuele en/of meervoudige beperking, hebben kennis gemaakt met het omgaan en rijden op de pony’s van De Hazelaar en namen deel aan verschillende activiteiten die bestonden uit ponyrijden, ponypoetsen, voelen aan voer en bezoekje aan de zadelkamer, huifkar rijden, knutselen en spelen op het springkussen

Er waren ca 40 leerlingen van de Visio School, dit zijn vier klassen met leerlingen in de leeftijd van 4 tot 10 jaar oud. Ca. 20 vrijwilligers van Allianz en 20 vrijwilligers van Rijvereniging de Hazelaar maakten deze dag tot een succes. Allianz medewerkers begeleidden de kinderen bij de diverse onderdelen. De vrijwilligers van De Hazelaar hielpen bij het ponyverzorgen en -rijden. Dit is al weer de vierde keer dat Allianz samen met Rijvereniging De Hazelaar een activiteit organiseert tijdens NLdoet. In 2014 en 2016 waren (andere) groepen van de Visio School ook te gast bij De Hazelaar.

“Visio wil de  leerlingen een stevige basis bieden voor de toekomst. Door hen te leren wie ze zijn, ze sociaal vaardig te maken, maar vooral door een goede opleiding te geven waarmee ze kansen krijgen in het vervolgonderwijs. Omdat de leerlingen een reëel beeld moeten krijgen van hun mogelijkheden, besteedt Visio veel aandacht aan ervaringsgericht leren. Schooloverstijgende projecten zoals deze dag bij de Hazelaar passen perfect in deze aanpak,” zegt Ulco van der Ende, locatieleider Visio Onderwijs Rotterdam

"Vier jaar geleden hebben wij de handen ineen geslagen met de Hazelaar om rondom NLdoet deze fantastische dag te kunnen organiseren. Ik denk dat de verwachtingen toen van iedereen, maar vooral van de kinderen ruimschoots overtroffen zijn. Ook nu hebben we kinderen enorm zien genieten van deze unieke ervaring en hen dat plezier kunnen bieden daar gaat het om,” aldus Paul Möller, Head of Communications Allianz Benelux.

“Het zit in de roots van onze rijvereniging om ons in te zetten voor mensen met een beperking. We vonden dan ook snel een groep enthousiaste vrijwilligers en een van onze speciaal opgeleide instructrices bereid om aan dit project met de Visio school mee te werken,” zegt Guido Adang, voorzitter van Rijvereniging De Hazelaar. “En het blijft prachtig om te zien wat een beleving en emotie een paard of pony losmaakt bij deze kinderen!”

Over de Hippische Alliantie Rotterdam
Binnen de Hippische Alliantie Rotterdam vertegenwoordigen het CHIO Rotterdam, de Sociëteit
gevestigd in de Rotterdamsche Manège ‘De Jockey Club’ en rijvereniging de Hazelaar de drie pijlers, topsport, breedtesport en aangepaste sport waarmee het samenwerkingsverband voornemens is de hippische sport vanuit Rotterdam regionaal, nationaal en internationaal te stimuleren én om gezamenlijk vorm te geven aan een sociaal maatschappelijk programma en algemeen nut beogende activiteiten

Over Visio Onderwijs Rotterdam
Visio Onderwijs Rotterdam is in de eerste plaats een gewone school waar leerlingen leren en zich ontwikkelen. Toch is het óók een heel speciale school, want de visuele beperking van onze leerlingen vraagt om aanpassing van het onderwijs. Bijvoorbeeld aanpassingen van het materiaal, de lesmethoden en de lesomgeving.

Meer informatie:
Stichting Hippische Alliantie Rotterdam
Kralingseweg 120, 3062 CG ROTTERDAM, Tel. 010 - 452 8900
Rechtenvrije foto's van de NL Doet activiteiten van Allianz en Rijvereniging de Hazelraar  zijn te vinden in de mediadropbox: https://www.dropbox.com/sh/j2qrfzrgmw06d5p/AADZq2E2k_joKn2_eZAf8Qlba?dl=0

Juli

Wij zijn gesloten vanaf 14 juli

Augustus

Plaatsing nieuw dak

Zaterdag 25

eerste lesdag met aangepast rooster

Plaatsing nieuw dak

Maandag 10